Tennison Road Station

I 2014 bestilte Network Rail utskifting av Tennison Road Footbridge. Dette skulle vise seg å være et av de største broutskiftningsprosjektene over jernbanenettet på over et tiår og bli kjent for sin omfang og kompleksitet.

Graham Construction var hovedentreprenørene som utnevnte Janson Bridging til å bistå med installasjon og fjerning av en midlertidig gangbro under ferdigstillelsen av den nye permanente broen.

Det var ikke det eneste problemet her å spenne over 10 live jernbanelinjer, fem av linjene var pendlerlinjer, men fem av linjene var koblet til Selhurst Train Depot som opererer 24 timer i døgnet, hele året bortsett fra 1. juledag og en del av Bokse dag. Broen hadde også to hovedstrømmer for London Borough eller Corydon, samt medium- og lavtrykksgassledninger, en vannledning og telekommunikasjons- og motorveibelysning.

Så komplisert som det høres ut, ga Janson Bridging en 55m x 1,8m panelbro. Dette ble deretter tilpasset ved å øke gulvhøyden og installere et falskt gulv for å gjøre det mulig å omdirigere tjenestene over den midlertidige broen og for å også huse kablene for belysningen på broen. Installasjonen ble fullført i løpet av en helg jernbanebesittelse og deretter løftet på plass over de 10 live jernbanelinjene. I tillegg, på grunn av kompleksiteten i installasjonen, var det flere posisjoner som var nødvendig for 1000-tonns mobilkran for å løfte de to hovedspennene, mens en separat, mindre 250-tonns kran ble brukt for det lange spennet på motsatt side.

Dette gjorde det mulig for Graham Construction å deretter rive den gamle broen og bygge en ny bro i stedet.

En helgbesittelse på 49 timer ble booket for å fjerne den midlertidige broen, og denne ble fullført 8 timer før planen.

Del på:

Prosjektdetaljer

Løsning
Gangbro
Type
JPB-P
Lengde
55m
Bredde
1.8m
Location
Croydon
Client
Network Rail
Gangbro