M4 Huntercombe Spur

Janson Bridging (UK) Ltd. ble valgt til å privide en midlertidig bro for Smart Motorways Scheme på M4. En fjerde fil i hver retning legges til den nåværende utformingen, som vil bruke den nyeste teknologien til å håndtere trafikk og flyt.

De fleste av broene som krysser langs M4 ble bygget da den opprinnelige Maidenhead bypass ble bygget på 1960-tallet og ble designet for en 2-felts motorvei, før den ble en del av M4 slik den eksisterer i dag. M4 har utvidet seg flere ganger siden da, og Huntercombe bridge var rett og slett ikke bred nok til å imøtekomme den nye, oppgraderte firefelts smarte motorveien. under.

Bronedrivningen skulle finne sted på Huntercombe Spur, og vi trengte å levere en midlertidig fugleplass som var egnet til å frakte opptil 18 000 trafikkbevegelser per dag. Full LM1-lasting var nødvendig.

En av de viktigste fordelene med løsningen vår var muligheten for at den kunne bygges utenfor stedet, noe som reduserte installasjonstiden på stedet, risiko og til slutt tiden som trengs for en motorveisperring.

Den midlertidige broen ble installert over en helg, og ble brakt inn på seks lange laster på 40,5 meter. Spesielle bevegelsesordrer var nødvendige for å transportere disse lange lastene direkte fra vår produksjonsbase i Holland, i tillegg til at vi trengte en mobilkran på 500 tonn for å løfte broseksjonene på plass.

Hver seksjon var 40,5 meter lang og 2,5 meter bred, hver med en vekt på 50 tonn. Broen var nødvendig i rundt et år for å muliggjøre riving og ombygging av den permanente broen.

I forkant av planen ble den nye Huntercombe Bridge bygget og åpnet igjen, og etterlot seks veldig lange laster som skulle fjernes fra stedet som skulle bli igjen i Storbritannia for vårt neste prosjekt.

Del på:

Prosjektdetaljer

Løsning
Platebjelkebro
Type
JSB
Lengde
40.5m
Bredde
15m
Location
M4 J7 Huntercombe, Nr Slough.
Client
Balfor Beatty VINCI
Platebjelkebro